الإعلامي الشهير Jason Schreier دوماً ما يوكل نفسه محامياً ومدافعاً عن حقوق المطورين وهو يكشف دوماً بمقالاته وتقاريره عن بيئات العمل الداخلية بالاستوديوهات. حيث نذكر الخلاف الذي اشتعل بينه وبين مخرج ذا لاست أوف أس 2 بعد تقريره عن ساعات العمل الإضافية في نوتي دوق. وقبلها هاجم روكستار بسبب إجبار الموظفين على العمل لساعات إضافية على Red Dead Redemption 2، مما استدعى روكستار للرد وإخبار مطوريها أن العمل الإضافي ليس إلزاميا. وهاهو الآن يهاجم مطور Cyberpunk 2077
شراير ذكر في تقرير له بأنه على الرغم من تصريح رئيس فريق CD Projekt Red العام الماضي في مقابلة مع شراير نفسه بأنه لن يكون هناك إجبار للموظفين للعمل لساعات إضافية وحرصه على تأمين بيئة العمل الصحية للمطورين. الآن يقول شراير بأن الفريق أخلف بوعده ذاك وهو سمع من الموظفين بأنهم تلقوا رسالة من الإدارة تخبرهم بضرورة العمل لستة أيام بالأسبوع بدلاً من خمسة من أجل ضمان إنهاء العمل على اللعبة وطرحها في موعدها المحدد. لاسيما وأن المطور سبق ووعد بأنها لن تتأجل مرة أخرى.
رئيس الفريق وفي رسالته ذكر بأنه يعلم بأن هذا يخالف ما وعد به بالسابق وهو مخالف لاعتقاداته أيضاً ولكنهم مجبرين على ذلك وهو بنفسه سيراقب الوضع عن كثب مؤكداً بأنه سيعوض المطورين مادياً عن ساعات العمل الإضافية هذه.
بعد هذه التقارير تصدرت سايبر بانك 2077 التريند حيث باتت محور نقاشات اللاعبين فهناك من وقف بجانب الفريق وقراره معتبراً بأن العمل الجيد يحتاج جهد يبذل بسبيل تحقيقه وبأن المطور الذي لا يرغب بإجهاد نفسه يبحث له عن عمل مع مطور آخر، بينما قال آخرون بأنه من الأفضل تأجيل اللعبة بدلاً من إرهاق الموظفين. وأنتم مارأيكم بهذه الحالة؟
This is disappointing to hear.
I wish CDPR would just delay the game rather than over work their talent with mandatory crunch…
Treat your workers with the respect they deserve like you do consumers. We can wait. https://t.co/R0XKhK5I82
— Michael (@LegacyKillaHD) September 29, 2020
Seeing the news about CDPR crunching to meet the November release date. It seems like you have two choices: honor the no-crunch commitment and prioritize your people or grind the people working on the game to meet revenue goals.
I urge consumers to care about HOW games are made.
— Mike Futter (@Futterish) September 29, 2020
I despise the responses to this. The “welcome to the real world” or “suck it up” bullshit. The whole hype culture, announcing release dates years in advance is not necessary, especially considering how successful CDPR are.
Staff destroying themselves doing 16hr days is a choice. https://t.co/EAQgkYUuss— dan le sac (@danlesac) September 29, 2020
NOT. A. SINGLE. VIDEO. GAME. IS. WORTH. GOING. THROUGH. CRUNCH. https://t.co/B9UYAQXTVQ
— ✨ Storm Yorha ✨ (@StormYorha) September 29, 2020
As a developer
Is common at least for me to have increase workload before deployment of a product .
I really don't know why news nowdays make such a huge thing about it .
It's pretty much like a doctor who have to do one extra surgery or a chef who needs to cook on mother's day— Dant3 (@Dantecb2077) September 29, 2020
Oh let's feel bad for developers, but not those in film. Or Automotive repair. Or construction. I.T? It's all over the place. Why is it I only ever see it made an issue of in interactive entertainment.
— VexedSinik (@VexedSinik) September 29, 2020
I see "CDPR" trending. Oh, crunch and bleeding hearts… Look, any CDPR dev can easily find work elsewhere. Half a thousand positions available at other Polish studios. If the devs stay with CDPR despite the crunch, it's their choice. So stop with the "sweatshop" bs.
— Adrian Chmielarz ?♀️? (@adrianchm) September 29, 2020
Soul-crushing as it is; I am all for that Nestle crunch because it makes great games possible.
Naughty Dog, Rockstar Games, Nintendo First Party, and CDPR rarely under-deliver.
If the devs have it so bad: just leave pic.twitter.com/WUTnUm6ioj
— The Drunk Cat™ (@Alcoholikaust) September 29, 2020